Så kommer det att se ut när Elite Palace nya spa och gym slår upp portarna i början av 2020. Arkitektbild.

Vasastan får exklusivt medlemsgym med spa

2012 startade Elite Hotels en lyxig spa- och träningsanläggning i samarbete med Sturebadet. Det blev så lyckat att hotellkedjan nu väljer att starta fyra liknande anläggningar i egen regi – och den första öppnar på Elite Palace på Sankt Eriksgatan 115 redan i januari 2020.

Vasastansborna har redan börjat ställa sig i kö för ett medlemskap.

– Det här blir något mer än vad man kanske väntar sig av ett hotellgym, och kommer att uppskattas av både svenska och utländska hotellgäster, men också av alla dem som bor och arbetar i området och har saknat ett riktigt bra medlemsgym med spa där. Vi ser ett stort intresse, säger David Halldén, vd på Elite Hotels.

Bygget är redan långt framskridet och portarna kommer att slås upp i januari 2020. Interiören är ritad av arkitekt Per Öberg som har stor erfarenhet av utveckla spamiljöer i Sverige.

På totalt 1500 kvadratmeter får medlemmar, hotellgäster och andra besökare tillgång cardio- och gymmaskiner, fria vikter och möjlighet till personlig träning. Där finns också en rogivande spa-avdelning med pool, jacuzzi samt ång- och torrbastu. Där kan man också välja ur ett brett utbud av behandlingar som utförs enligt Kerstin Florians koncept.

Sofie Glad som är ansvarig för Elite Hotels spa-satsning ser framför sig att gym- och spaanläggningen på Elite Palace ska locka stockholmsbesökare från när och fjärran som bor på hotellet men också stockholmarna själva – både de som väljer att bli medlemmar och alla andra som vill ha tillgång till träning och avkoppling på ett och samma ställe.

– I dag är både spabesök och träning ett sätt att umgås. Man hämtar ny energi i gym- och konditionsträningen och varvar sedan ner tillsammans med bad och behandlingar, säger Sofie Glad.

Öppettiderna blir vardagar klockan 6:30-21:30 och helger 9:00-19:00.

För mer information kontakta Sofie Glad 070-348 04 49 eller sofie.glad@elite.se.

Taggar

Elite Hotels of Sweden är en av Sveriges största privatägda hotellverksamheter. Koncernen omsätter ca 2,5 miljarder kronor årligen. Elite Hotels har 39 hotell på 25 orter i Sverige och ytterligare hotell byggs i Södertälje och Skellefteå med öppning 2020 och 2021. I koncernen ingår Sveriges ledande helägda pubkedja, The Bishops Arms, som omsätter ca 500 mkr på 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm. För mer information, besök www.elite.se

Presskontakt Marknadschef Marknad 0737397005

Erica Stigerud