Elitfönster, vävar till plissé, lamell- och rullgardin

Elitfönster lanserar nya vävar till plissé, lamell- och rullgardin

Elitfönster lanserar nu nya vävar till sina plisséer, lamell- och rullgardiner.

Med de nya vävarna ökar Elitfönster upplevelsen för kunderna samt visar tydligt på sin höga kvalitet som marknadsledare.

Förändringarna innebär att Elitfönster lanserar en helt ny väv, Crush, som har en ned-tonad struktur och finns i fyra färger. Antalet färger för standardvävarna till Plissé ökas till fem samt för Dou (före detta Duett) till fyra. Dessutom lanseras en helt ny väv för lameller och rullgardiner i fyra olika färger.

För mer information kontakta gärna: Mariette Lindsjö, Marketing & Innovation Director Elitfönster AB, tel +46 (0)70-00 20 114, mariette.lindsjo@elitfonster.se

Kategorier

Elitfönster AB är med sitt breda sortiment Sveriges ledande fönstertillverkare med snart 100-åriga småländska traditioner. Elitfönster, som ingår i börsnoterade Inwido-koncernen, har cirka 1 000 anställda och finns representerat över hela Sverige.

Anna Maria Lingmerth

Presskontakt Marknadschef 073-960 89 07

Om Elitfönster

Elitfönster är Sveriges ledande fönstertillverkare, med 100 år av småländsk hantverkstradition och verksamhet över hela landet. Bolaget, som har ca 950 anställda, ingår i Inwido-koncernen och hade 2022 en omsättning på 2,3 miljarder kronor. Elitfönster står för enkelhet, hållbarhet och kvalitet – på småländska.

Elitfönster
Brogårdsgatan 1