Inwido Sverige är platinasponsor för Team Rynkeby 2017

Inwido Sverige är platinasponsor för Team Rynkeby 2017

Inwido Sverige är en av Team Rynkebys platinasponsorer, det vill säga huvudsponsorer, under 2017. Team Rynkeby är ett nordiskt välgörenhetsprojekt som varje år samlar in pengar till barn med cancer och deras familjer. Huvudarrangemanget är ett cykelllopp till Paris. Årets lopp startar nästa söndag, den 9 juli, och deltagarna beräknas nå Paris lördagen därpå, den 15 juli.

- Barn och ungdomars hälsa är en viktig fråga som vi på Inwido Sverige engagerat oss i på olika sätt, framförallt genom sponsring av lokal ungdomsidrott. Detta är första året som vi samarbetar med Team Rynkeby och vi tycker att det är ett fantastiskt projekt. Vi är stolta över att kunna vara med och bidra till deras fortsatta arbete, säger Mikael Carleson, VD för Inwido Sverige.

Under 2016 samlade Team Rynkeby in 84 miljoner kronor till barn med cancer i hela Norden. Av dessa gick 19 miljoner kronor till Barncancerfonden i Sverige.

Loppet till Paris består av cirka 1 700 motionscyklister och 450 funktionärer från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island och Färöarna. Förutom själva cyklingen är det övergripande syftet för deltagarna att göra en personlig insats för att samla in pengar till barncancerforskning.

Cancer är den vanligaste orsaken till sjukdomsrelaterade dödsfall bland barn mellan 1 och 15 år. Det behövs alltså fortsatt stora insatser för att stödja forskningen att hitta effektivare och mer skonsamma behandlingsmetoder.

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Carleson, VD, Inwido Sverige

mikael.carleson@inwido.se

Kategorier

Inwido Sverige är en del av Inwidokoncernen, som är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande leverantörerna av dörrar. Inwido Sverige marknadsför starka varumärken som bland annat Elitfönster, Hajom, SnickarPer, Hemmafönster, Diplomat, Outline och ERA fönster. Inwido Sverige omsatte cirka 2,2 miljarder kronor under 2015 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Vetlanda och produktionen sker vid åtta fabriker vid fem orter; Lenhovda, Vetlanda, Hånger, Hajom och Väröbacka. För mer information se www.inwido.se

Anna Maria Lingmerth

Om Elitfönster

Elitfönster är Sveriges ledande fönstertillverkare, med 100 år av småländsk hantverkstradition och verksamhet över hela landet. Bolaget, som har ca 950 anställda, ingår i Inwido-koncernen och hade 2022 en omsättning på 2,3 miljarder kronor. Elitfönster står för enkelhet, hållbarhet och kvalitet – på småländska.

Elitfönster
Brogårdsgatan 1