Mittmedia hyllar säsongens insatser i Elitettan med studiogala

Mittmedia hyllar säsongens insatser i Elitettan med studiogala

Det var en spännande och dramatisk serie i årets Elitettan där slutligen Umeå IK FF gick segrande, tog den första uppflyttningsplatsen och är åter i OBOS Damallsvenskan.

Kampen om den andra åtråvärda platsen avgjordes först in i årets sista omgång när IK Uppsala Fotboll besegrade Hammarby IF FF på ett stämningsfullt Hammarby IP där säsongens tredje publikrekord noterades med 3,100 på läktarna.

För andra året i rad har närmare sextio matcher sänts live från Sveriges näst högsta liga på damsidan på fem av Sveriges största lokaltidningsföretags sajter i ett unikt samarbete mellan Elitfotboll Dam och Mittmedia. Även i år summeras säsongens prestationer i Mittmedias studiogala där utmärkelser kommer att delas ut efter omröstning av en jury bestående av de under säsongen sändande mediahusen.

- Det känns bra att hylla de som förtjänar det. Det här är framtidens stjärnspelare, säger Henning Johannesson, Sportchef Mittmedia och producent för galan.

Bland priskategorierna finns bland annat årets målvakt, försvarare, mittfältare och back. Men också årets tv-mål, årets genombrott och årets fans.

Sändningen som leds av Sara Holmbom Carlzén och Lukas Sahlin ser du fritt på Norrbottens Media, VK Media, Norran, UNT, Barometern, ST.nu, DT.se. med start kl. 19.00 på onsdag 13/11.

Bakom Elitettan-galan står sändande mediebolag (Norrbottens Media, Uppsala Nya Tidning, VK Media, Sundsvalls Tidning, Dalarnas Tidningar, Norran, Barometern och Blekinge Läns Tidning).

Elitfotboll Dam är intresseorganisation för landets två högsta ligor på damsidan, OBOS Damallsvenskan och Elitettan.