Elen tillbaka i Bromma efter omfattande strömavbrott

Strax efter kl åtta på lördagsmorgonen inträffade ett omfattande strömavbrott i Bromma i Stockholm.

Orsaken till avbrottet i Västerort berodde på två kabelfel i fördelningsstationen Lillsjö, vilket gjorde att nära 19 000 kunder blev utan elförsörjning under lördagsförmiddagen.

Efter att Ellevios tekniker stegvis arbetat med felåtgärder och återkoppling återfick de allra flesta kunder elen kring kl 12. Klockan 14 hade samtliga kunder återfått elförsörjningen.

Följ pågående strömavbrott och få uppdateringar i realtid på Ellevios avbrottskarta:

Kontakt med kundtjänst:

För pressfrågor, kontakta Ellevios pressjour,

• bromma
  • strömavbrott
  • ellevio

• Stockholm

Med nära en miljon kunder är Ellevio ett av Sveriges största elnätsföretag. Vi tar en aktiv roll i resan mot ett fossilfritt samhälle. Våra elnät är ryggraden som kopplar ihop producenter och konsumenter av el, som möjliggör mer förnybar elproduktion, elektrifiering av transporter och industri och som skapar förutsättningar för nya klimatsmarta tjänster för våra kunder.

Vi har drygt 500 anställda och sysselsätter totalt 3 000 personer runt om i landet. Vi ägs av pensionsförvaltarna Folksam, Första AP-fonden, Tredje AP-fonden och OMERS Infrastructure. Läs mer på ellevio.se