Ulf Malmqvist, försäljningschef Division Anläggning, Abetong AB

En självklarhet att ställa ut på Nordens största mässa för järnvägsrelaterade företag

Enligt Abetong är det en självklarhet att fortsätta ställa ut på Elmia Nordic Rail eftersom det är en arena där de får träffa likasinnade i branschen. Företaget har varit med sedan starten av mässan 1995, och de har aldrig gått därifrån besvikna, utan snarare med ett leende på läpparna.

Abetong ser många fördelar med att återkomma till Elmia Nordic Rail för 13:e gången.

– En av fördelarna med Elmia Nordic Rail är att mässan pågår i tre dagar, vilket gör det möjligt för våra affärspartners att besöka oss vid ett passande tillfälle. Detta är ett unikt tillfälle för oss att träffa våra kunder fysiskt, säger Ulf Malmqvist, försäljningschef Division Anläggning.

Får reda på vad som händer i branschen

Genom att närvara på Elmia Nordic Rail håller man sig à jour med vad som händer inom järnvägsbranschen.

– För oss är det en naturlig del av vår verksamhet att ställa ut på mässor. Elmia Nordic Rail är ett perfekt tillfälle där vi kan träffa såväl våra kunder som våra underleverantörer och spårentreprenörer som använder våra produkter. Ställer man inte ut så finns man inte, fortsätter han.

Abetong-betongelement_1920x1080.png

Abetong är ett av landets ledande företag inom prefabricerade betongelement och betongbaserade lösningar. De är dessutom en av Sveriges största leverantörer av järnvägssliprar i betong och har sedan 50-talet byggt upp världens modernaste tillverkning. – Eftersom Elmia Nordic Rail är den mest kända och allra största mässan för järnvägsrelaterade företag i Norden, så är detta ett perfekt tillfälle för oss att visa upp vår verksamhet, säger Ulf Malmqvist.

En mässa med storstadspuls

Man brukar vanligtvis prata om att fysiska mässor är något utöver det vanliga där det finns en påtaglig och härlig atmosfär som man bokstavligen kan ta på.

– Vi ser inte mässan primärt som ett sätt för oss att sälja våra produkter. För vår del handlar det snarare om att möta våra kunder och knyta nya kontakter. Om jag ska försöka beskriva atmosfären på Elmia Nordic Rail så vill jag framför allt lyfta ett ord, storstadspuls, och detta är en puls som bara blir starkare för varje år, fortsätter Ulf Malmqvist.

Uppskattad samlingsmonter

Abetong AB är medlem hos Swerig–Swedish Rail Industry Group, sedan flera år tillbaka och under tidigare mässor har de deltagit med en samlingsmonter, där deras medlemmar får möjlighet att synas.

– Abetong uppskattar att vi som medlem hos Swerig får vara en del av deras samlingsmonter under mässan. I samlingsmontern är det alltid en härlig stämning där man får möjlighet att prata med andra företag, som man inte träffar på daglig basis. Jag tycker att samlingsmontern får Elmia Nordic Rail att sticka ut, eftersom man får möjlighet att utbyta erfarenheter med kollegor i branschen och inte enbart stå i sin egen monter, säger han.

Abetong kommer inom kort att genomföra ett namnbyte.

– Vi ser med stor spänning fram emot vårt varumärkesbyte och vi längtar tills vi får berätta mer om vad detta innebär i oktober. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge, avslutar Ulf Malmqvist.