Elmiadalen livesänds på Elmias hemsida 29-30 juni.

Hur nyttjar vi våra skogar bäst - idag och imorgon?

Den svenska skogen samlar och engagerar. Men det innebär samtidigt att ett brett spektrum av intressen med olika perspektiv på skogens roll i samhällsekonomin måste samsas. Kan skogen tillgodose alla dessa intressen?

Skogen ska brukas, nyckelbiotoper ska skyddas, förnyelsebar råvara ska tas ut samtidigt som äganderätten ska värnas och gröna investeringar ska stimuleras. Hur ska detta gå till? Vilka är riskerna och hur ser möjligheterna ut?

Hur nyttjar vi våra skogar bäst - idag och imorgon?
Livestream på https://www.elmia.se/elmiadalen/ tisdagen den 30 juni klockan 14.15.

Deltagare:
Catrin Gustavsson, innovationschef Södra Skogsägarna