Innovationer som ska underlätta i köket

Innovationer som ska underlätta i köket

Svenskarna tillbringar allt mer tid i köket. Det är något som Hobby Caravan har tagit fasta på när de visar upp 2016 års modellprogram av deras husvagnar på Elmia Husvagn Husbil. Med ett rymligare kylskåp och ett smartare designat kök inbjuder de till riktig matglädje.

– Matlagning blir en allt hetare trend i samhället och med våra nyheter får husvagnsägarna ännu större möjligheter att både förvara och tillreda sina rätter på semestern, säger Mats Svensson, vd på Hobby Caravan.

Med köket i fokus i 2016 års modellprogram visar de bland annat upp det nya kylskåpet Super Slim Tower. Det är smalare än föregångaren men rymmer 10 liter mer då det går från golv till tak. Dessutom tar dörren mindre plats och är försedd med justerbara fack, vilket gör att större flaskor får plats.

Alla vagnar har utrustats med en ny, längre kökshäll för att få mer ytor att jobba på i köket. När spisen inte används kan den täckas med en perfekt utformad glasskiva.

– Med våra produktnyheter tror vi på minst lika stor framgång i år som förra året här på Elmia Husvagn Husbil. Vi har dessutom utvecklat vår monter och jobbat mer med att skapa en känsla för besökaren, avslutar Mats Svensson.