”Wood Limousine” körs bland annat av Jimmy Storm och deltar för första gången på Nordic Trophy och i utmanarklassen.

Jimmy utmanar mästarna

Runt 200 deltagare gör upp i Nordic Trophys Utmanarklass. En av dem är Jimmy Storm, 21 år, från Gustafssons Åkeri, som visar upp en rödblänkande Scania R580 årsmodell 2015.
-Drömmen vore ju att ta sig in i Mästarklass, men det är himla hård konkurrens, säger Jimmy.

Under namnet ”Wood Limousine” kör Jimmy till vardags timmer med den lastbil som nu visas upp på Nordic Trophy. Själv har hand om nattskiftet, medan kollegan kör dagpasset. Bilen går måndag till fredag, men det är på helgen som det riktiga arbetet utförs. Det är nämligen då som Jimmy och hans lillebror putsar, polerar och utsmyckar lastbilen.
–Jag har alltid gillat detta. Jag började som praktikant på Gustafssons Åkeri när jag var tonåring och fick vara med och tvätta lastbilarna, berättar Jimmy.

Och på den vägen är det. Den välpolerade timmerbilen som nu visas upp har han designat tillsammans med sin chef. Utseendemässigt hänger den ihop med företagets andra bilar, men den här har förstås ett extra skimmer över sig. Men om det ska räcka till en guldbiljett är oklart.
–Det är många fina lastbilar här. Men jag hoppas att kunna få pris i timmerbilsklassen!