LRF tar plats som guldpartner på Elmia Matbruk

LRF tar plats som guldpartner på Elmia Matbruk

Jubileumsmässan Elmia Matbruk blir i oktober 2021 en ny fysisk- och digital mötesplats som fokuserar helt på mat och klimat. Här möts företagen och organisationerna som vill ett steg framåt – mot en smartare och mer hållbar livsmedelsproduktion.

- Vi är mycket glada att LRF valt att engagera sig som guldpartner till Elmia Matbruk och tillsammans vill skapa en mötesplats för en smartare och mer hållbar livsmedelsproduktion, säger Carolina Axelsson, mässansvarig för Elmia Matbruk. LRF är en viktig organisation och röst i arbetet för att för att påverka livsmedelskedjans förutsättningar för en konkurrenskraftig livsmedelsproduktion.

Karin Nalbin, mjölk- och köttproducent utanför Mullsjö samt vice ordförande i LRF:s regionstyrelsen i Jönköping län och ansvarig för konsument- och livsmedelsfrågor berättar om satsningen:

- Vi hoppas att Elmia Matbruk kan bli den mötesplats där vi äntligen får träffas fysiskt, precis som vi har längtat efter. Vi ser också att det blir en mötesplats där livsmedelsproducenter, konsumenter och olika branschintressen knyter nya kontakter och får många nya idéer säger Karin Nalbin. LRF har, med alla sina livsmedelsproducerande företagare, en självklar plats på Elmia Matbruk.

LRF, tillsammans med många medlemmar inom livsmedelsproducerande företag kommer att finnas på mässans område Smaka i Hall C. Högaktuella och viktiga frågor kring den svenska livsmedelsproduktionen kommer att beröras i både utställningen och i scenprogrammet. I LRF:s monter erbjuds spännande möten, smakupplevelser och nya kontakter.