Matnyttig stjärnfrukost med Rolf-Göran och Evelina

Runsten Equestrian bjuder alla unga ryttare på en frukost med riktig stjärnglans på Elmia Scandinavian Horse Show. Då får de möta både rutinerade OS- och EM-medaljören Rolf-Göran Bengtsson och årets stjärnskott Evelina Tovek.

– De ska prata om sig själva, lite om deras resa och hur de har tagit sig dit där de är i dag. De har kommit fram på lite olika vägar till toppen och har mycket erfarenhet att dela med sig av, säger Mimmi Wik, Marketing, Runsten Equestrian Games.

Alla unga ryttare som deltar på Elmia Scandinavian Horse Show bjuds in till frukosten lördagen den 28 oktober kl. 10.00 – de som rider i klasserna young rider/juniorer, children och ponny. Det innebär att runt 60 unga ryttare får chans att vara med på den unika inspirationsträffen.

– Det är ett av Runsten Equestrians huvudsyften att satsa på utvecklingen av unga i ridsporten och ge Sveriges unga ryttare inspiration för framtida satsningar. Det hoppas vi göra med denna frukost tillsammans med Evelina Tovek och Rolf-Göran Bengtsson. Vi hoppas att det blir en spännande och lärorik dialog mellan ungdomarna och ryttarna, där ungdomarna kan ta med sig många nyttiga tips på vägen, säger Mimmi Wik.

För mer information kontakta:

Mimmi Wik, Marketing, Runsten Equestrian Games, tel: +46 70-758 30 65