Elmiadalen livesänds på Elmias hemsida 29-30 juni.

Missa inte när ungdomspolitikerna spanar in i framtiden

Vad är viktigast att göra just nu? Vad måste vi sluta göra? Och vilken är den absolut viktigaste frågan inför framtiden? Svaren får ni under Elmiadalens avslutande punkt från de som äger framtiden - en spännande framtidsspaning med sex av Sveriges mest profilerade unga politiker.

Hur vill egentligen våra ungdomspolitiker att samhället ska se ut om några år?
Tisdagen den 30 juni klockan 17.15 delger ungdomarna sina framtidsspaningar på den digitala mötesplatsen Elmiadalen. Missa inte att följa hur ungdomspolitikerna blickar in i framtiden!

Varje deltagare får två minuter på sig att presentera sin spaning utifrån sina perspektiv och från de erfarenhetsutbyten som Elmiadalen delgett. Efter tio minuter ställer Stefan Fur frågor till deltagarna baserat på deras spaningar och försöker därefter sammanfatta vad som har sagts.

- Jag är övertygad om att vi genom samverkan kan lösa framtidens utmaningar och vända utmaningarna till spännande möjligheter. Elmiadalen handlar om framtiden och ungdomarna sitter i förarsätet. Ungdomspolitikernas framtidsspaning blir därför en klockren final på Elmiadalen, säger Lotta Frenssen, vd för Elmia AB.

Deltagare:

Anders Viking Pettersson, (LUF)
David Ling, (Grön Ungdom)
Douglas Thor, (MUF)
Philip Botström, (SSU)