Multimaskin för både gräsklipping och snöskottning

Multimaskin för både gräsklipping och snöskottning

I John Deeres monter på Elmia Park visas allt från traktorer till vanliga gräsklippare, hela grönytesortimentet. Multimaskinen John Deere 1585 som kom förra året är en av produkterna som visas.

Multimaskinen är egentligen en frontklippare som kan utrustas med många olika tillbehör och på så sätt användas året om.

– Det är en redskapsbärare som med olika utrustning kan användas för både gräsklippning, snöskottning och lövblåsning. Den har en hytt, vilket ger en bättre och bekvämare arbetsmiljö, berättar Peter Lundgren, Territory Manager på Svenska John Deere AB.

På mässan visas den tillsammans med Fjärås sandspridare och snöblad.

– Denna typ av maskin är användbar för bland annat kommuner och entreprenadföretag som har olika behov för olika årstider, säger Peter Lundgren.

I sin monter visar John Deere även åkgräsklippare samt produkter ur golfsegmentet och proffsklipparsegmentet.

– Vår monter väcker uppenbart intresse och lockar till att komma in och få en pratstund och/eller en kopp kaffe. Vårt koncept "Välkommen hem - Välkommen åter" funkar, säger Peter Lundgren.