Ny entré och slinga för Elmia Wood

Ny entré och slinga för Elmia Wood

Vi gör mässområdet mer lättillgängligt med kortare och tätare slingor. Vi skapar också en ny entré där den nya slingan leder direkt till området Forest Machines.

Fokusområden

Mässan kommer att delas upp i temaområden och besökaren kommer lätt att hitta sitt specifika intresseområde. Fokusområdena är Load & Transport, Bioenergi, Forestry Machines, Drone Zone, Future Arena och Wood Working. Hållbart skogsbruk och innovationer kommer också att belysas särskilt.

Ett nytt team

Elmia Wood har ett nytt projektteam. Under våren 2019 genomförde teamet skogsmässan SkogsElmia. Utvärderingar från den mässan visar att mässans utländska besökare ger Elmia betyg 4,4 av 5 poäng - för utställarkvalitéten.

-Därför är det så roligt att nu få fokusera på den internationella mässan Elmia Wood. Vårt mål att göra nästa Elmia Wood till platsen för modernt, hållbart och ansvarsfullt skogsbruk. Vi ser fram emot många givande samarbeten, berättar Mattias Pontén, mässansvarig för innehållet på Elmia Wood.

Tveka inte att kontakta det nya teamet: https://www.elmia.se/wood/Kontakt/