Nya kontakter skapas genom Matchmaking

Nya kontakter skapas genom Matchmaking

I år genomför Elmia Fastighet för första gången Matchmaking inom energieffektivisering, en tjänst som bland annat Klövern fastighetsbolag ville testa.

– Vi jobbar ständigt med att energieffektivisera våra fastigheter och ville ta chansen att få nya kontakter och djupare kunskap inom området, säger Lennart Lindkvist, Energicontroller på Klövern AB.

Matchmaking som arrangeras tillsammans med EEF (Energieffektiviseringsföretagen) ger besökare på mässan möjligheten att under ett kort möte knyta en första kontakt med aktörer som kan hjälpa till att realisera besparingar genom energieffektiviseringar.

Klövern fastighetsbolag äger och förvaltar 3 miljoner kvm med kommersiella fastigheter från Sollefteå till Malmö. Genom matchmaking har de träffat sex olika företag och pratat kring solenergi, geoenergi och belysning.

– Det här var ett bra och effektivt forum att hålla sig uppdaterad genom. Jag har fått djupare kunskap inom områdena och varje företag har haft något nytt att komma med. Det är viktig kunskap jag tar med mig hem och jobbare vidare med, avslutar Lennart Lindkvist.