Sverigepremiär för nya snöslungor på Elmia Park

Sverigepremiär för nya snöslungor på Elmia Park

Honda Power Products avtäckte idag sina nya snöslungor och demonstrerade dem för en grupp nyfikna mässbesökare. Snöslungorna är framtagna utifrån kundernas önskemål och en av nyheterna är en styrkoppling som gör dem lättare att manövrera.

De nya snöslungorna finns i olika modeller och storlekar i totalt tio varianter, där några modeller har hjul, andra är banddrivna och några har elstart.

- Något som är nytt för de nya modellerna som vi inte haft innan är snöslungarnas styrkopplingar som ger snöslungorna bättre manöverbarhet. En annan nyhet är att de har ett elmanövrerat utkast, istället för en vev, så att användaren kan ställa in utkastarrörets riktning på ett enkelt sätt, berättar Leif Kronström, säljare på Honda.

Honda har ställt ut tidigare på Elmia Park, men i år är första gången som det ligger rätt i tiden för en Sverigepremiär av en helt ny produkt.

- Det är första gången vi gör denna typ av lansering här på Elmia och det känns extra roligt att presentera dessa nya snöslungor här och nu eftersom det i år är 35 år sedan vår första snöslunga såldes, berättar Mikael Comrin, säljchef för Honda Power Equipment Sweden.

- Mässan är ett bra sätt att träffa nya och befintliga kunder och återförsäljare och vi ser fram emot de kommande dagarna, tillägger han.