Foto: Haide Westring

Agria Djurförsäkring presenterar clinic med Stephanie Holmén och Carl Hedin på Elmia Scandinavian Horse Show

Unga ryttarstjärnorna Carl Hedin och Stephanie Holmén kommer att hålla en nytänkande och inspirerande clinic under Elmia Scandinavian Horse Show.
– Vi vill förmedla det som vi själva skulle vilja se i en clinic, säger Carl Hedin.

”Om vi fick fria händer, vad skulle vi då själva vilja se på i en clinic?” frågade sig Carl Hedin och
Stephanie Holmén. Resultatet kommer publiken på Elmia Scandinavian Horse Show att få uppleva i oktober.

– Vi har båda två ridit på och även sett många clinicar, säger Carl Hedin. Då får man många idéer om
hur man skulle kunna lägga upp det på ett nytt sätt. Jag hoppas att vi ska kunna bjuda publiken på något
som är både innovativt, nytt och inspirerande.

– Det kommer inte att bli som en vanlig, traditionell clinic, lovar Stephanie Holmén. Båda ser mycket fram emot att få medverka på Elmia Scandinavian Horse Show. – Elmia är en otroligt fin och lite mer arenaliknande tävlingsplats. Det är ju till de stora arenorna man vill, och här får man ett litet smakprov på det, säger Stephanie.

Hoppryttaren Stephanie Holmén blev nyligen utsedd till Sveriges femte representant vid VM i USA nu i september. Det är inte mer än ett år sedan hon gjorde sin debut i 1.60 med H&M Flip’s Little Sparrow men hon har snabbt visat att hon kommit till den internationella toppeliten för att stanna. Carl Hedin är kanske Sveriges mest kända ridsportprofil i sociala medier med 130.000 följare på Instagram, men också en lovande dressyrryttare som snart ska debutera sin topphäst Cabaletta i unghäst-grand prix.

– Det är en stor ära att få göra en clinic tillsammans med Steffi, säger Carl. Vi är jämnåriga, 27 år båda två och har träffats mycket genom ridsporten privat. Men detta är första gången vi gör något tillsammans.
Carl Hedin är sedan länge en av Agrias profilryttare och nu är även Stephanie Holmén tillsammans med hela teamet på Grevlundgården med i Agria.

Foto: Haide Westring (Stephanie Holmén) och Marielle Andersson Gueye (Carl Hedin).

BILJETTER: https://jkpg.com/sv/elmia-scandinavian-horse-show/

Presskontakt: Lisen Bratt Fredricson lisen@grevlunda.com, Sylve Söderstrand sylve@jumpclub.se, Jana Wannius wannius@falsterbohorseshow.com