Foto: Haide Westring

Agria Djurförsäkring presenterar Ungdomsdagen på Elmia Scandinavian Horse Show

Ett smörgåsbord av kunskap och inspiration – det kan man kalla Ungdomsdagen som ska ge unga ryttare skjuts i sin satsning framåt.
  Lördagen den 13 oktober kommer att fyllas med workshops och föreläsningar för ponnyryttare, juniorer och young riders under Elmia Scandinavian Horse Show.

Agria Djurförsäkring gör en jättesatsning på ungdomar under Elmia Scandinavian Horse Show. Ungdomsdagen för ponnyryttare, juniorer och young riders kommer att bjuda på en lång rad kunskapsspäckade och inspirerande workshops och föreläsningar. Varje workshop är 20 minuter och hålls vid två tillfällen. Detta för att alla unga ryttare som tävlar själva under dagen ska ha möjlighet att vara med. Tanken är att det ska vara lite som lösgodis – man får plocka de bitar man själv vill.

Kända ryttarprofiler som Lisen Bratt Fredricson, Stephanie Holmén och Carl Hedin kommer att hålla i delar av programmet. Framstående ledare inom ridsporten medverkar, inte minst tidigare förbundskapten Sylve Söderstrand. Coachen och mentala tränaren Andy Swärd, internationellt verksam, lär ut hur man vänder nervositet till fokus. Dessutom kommer Agrias egna experter inom hälsa och säkerhet, liksom experter från Torstensons hästtransporter, Evidensias veterinär och Equality Lines experter på utrustning att medverka.

Några av de många ämnen som tas upp under dagen är framridning, uppvärmning, bangång, anpassning av sadel och utrustning, förebyggande hälsovård, säkra transporter, köp och försäljning av häst samt proffsgroomarnas tips för tävlingsfina dressyr- och hopphästar.

– Vi vill jobba med hästens hållbarhet och det här är ett utmärkt sätt att öka kunskapen i en viktig målgrupp. Ju mer kunskap på alla områden, desto mer hållbara hästar, säger Agrias Mikael Theorén.

Köp dina biljetter här: https://jkpg.com/sv/elmia-scandinavian-horse-show