Flower Grand Prix - blomsterbinderitävling på Elmia

Den 30 september blomstrar det på Elmia

Onsdagen den 30 september går blomsterbinderitävlingen Flower Grand Prix av stapel på Elmia, Jönköping. Tävlingen samlar eliten bland florister och under dagen ska de tävlande genomföra två uppgifter utifrån trenden Craft of Nature. Trenden ingår i Elmia Garden Trends 2021. Nicklas Jensen är tävlingsledare tillsammans med Sara-Lisa Ludvigsson, tävlingsassistent, och de presenterar uppgifterna vid start av tävlingen.

- Det är härligt att vi är igång med tävlingar igen efter en lång vår och sommar utan. Det känns viktigt att få mötas i dessa forum då man får inspiration genom varandras kreativitet. I årets Flower Grand Prix har vi ett starkt startfält med en spännande blandning av tidigare vinnare, rutinerade och rookies, säger Nicklas Jensen, tävlingsledare.

Domare under tävlingen är Tomas Kallin och Heidi Mikkonen.

Flower Grand Prix går att följa under dagen via Elmia Gardens sociala kanaler. Endast inbjudna gäster är välkomna att finnas med på plats i Jönköping under tävlingen.

Deltagarlista:

Petra Gashi Blomsterdrömmen i backen

Elina b Jensvang Mästerblomman I Sverige AB

Joakim Anrell Stilfloristerna

Jimmy Englund Stilfloristerna

Sofia Carlsson Råå Blomman

Johan Munter Floristkompaniet

Frida Svensson Blommor & Blad

Emilia Schubert Fiori blommor och inredning

Mahya Farhady Fiori blommor och inredning

Cajsa Johansson Floristutbildarna

Sten Vasseur Grand Hôtel Stockholm