DreamHack Summer 2020 flyttas från juni till augusti. Foto: Elmia AB.

DreamHack Summer flyttas till augusti

DreamHack AB och Elmia AB har efter gemensamt beslut flyttat fram DreamHack Summer till augusti 2020. Beslutet grundar sig i den rådande situationen kring covid-19. Festivalen, som skulle hållits den 12- 14 juni, kommer i stället att arrangeras helgen den 6- 9 augusti 2020 på Elmia i Jönköping.

– Hälsa och säkerhet för besökare och utställare har alltid högsta prioritet och här fortsätter vi följa myndigheternas riktlinjer och direktiv. Beslutet att flytta fram DreamHack Summer är en försiktighetsåtgärd och bygger på att agera med god framförhållning för att minimera skadan för alla inblandande parter, säger Lotta Frenssen, vd för Elmia AB.

DreamHack och Elmia följer kontinuerligt utvecklingen och myndigheternas rekommendationer och direktiv. Kontinuerligt uppdaterad information aktuell för Elmia finns på https://www.elmia.se/om-elmia/information-om-coronaviruset-covid-19/

DreamHack arbetar aktivt för att så mycket som möjligt av det ursprungliga programmet för DreamHack Summer ska finnas på plats i augusti. DreamHack Masters i Kinnarps Arena kommer dock inte kunna genomföras och vissa ytterligare förändringar kan komma ske. Kontinuerligt uppdaterad information om programmet finns på dreamhack.com/summer

Återköp av biljetter

Förändringarna kan innebära att presumtiva deltagare som redan köpt biljett inte längre har möjlighet att delta. Med anledning av detta finns möjlighet till återbetalning av biljettköp mellan den 19 mars – 19 april 2020. Mer information om återköp av biljetter finns på FAQ-sidan för DreamHack Summer.

Eventuella frågor kring DreamHack Summer hänvisas till support@dreamhack.com.

För ytterligare information om DreamHack AB kontakta Per Sjölin, press- och PR-ansvarig, tel: 0730- 25 31 99, mail: per.sjolin@dreamhack.com

För mer information om Elmia AB kontakta Lotta Frensen, vd, tel: 072-00 38 699