Elmia Lastbil och VA-mässan flyttas till 2022

Elmia Lastbil och VA-mässan flyttas till 2022

Med anledning av Covid-19 (Corona) pandemin och dess påverkan på mäss- och mötesbranschen flyttas nu Elmia Lastbil och VA-mässan fram till 2022.

Till följd av den rådande situationen i Sverige och regeringens mötesrestriktioner, vilka gäller tills vidare, har Elmia tagit beslutet att flytta Elmia Lastbil och VA-mässan en andra gång.

– Coronaviruset har fått stora konsekvenser för mäss- och mötesbranschen i en utsträckning som få kunnat föreställa sig. För de branscher och näringar där våra mässor är viktiga innebär det ett stort avbräck att inte kunna mötas på mässgolvet för att nätverka, presentera nya innovationer och göra affärer. Dock kräver ett genomförande av en mässa stor framförhållning för arrangörer, utställare och andra inblandade partners. Därför tvingas vi redan nu fattat beslut om att återigen flytta mässorna, säger Lotta Frenssen, vd Elmia AB.

VA-mässan arrangeras 29-31 mars 2022

elmia.se/va-massan

Elmia Lastbil arrangeras 24-27 augusti 2022

elmia.se/lastbil

För mer information, kontakta:

Lotta Frenssen, vd Elmia AB +46 36 15 20 00

I slutet av oktober lanserade Elmia tillsammans med branschkollegor siten Vi ses säkert där vi samlat kunskap kring hur man kan arrangera säkra mötesplatser med fokus på att minimera smittspridning av Covid-19. Mässbranschen har gedigen erfarenhet och en handlingsplan för hur vi kan öppna upp våra verksamheter på ett säkert sätt. Vi är redo för att med säkra mötesplatser driva återstarten av Sverige.

__________________________________________________