Nu är det mindre än sex månader kvar till Elmia Subcontractor, som i år har temat "Navigating change together".

Elmia Subcontractor 2024 - Navigating change together

Nu är det mindre än sex månader kvar till dess att portarna slås upp för Norra Europas ledande underleverantörsmässa, Elmia Subcontractor den 12-14 november. Temat för 2024 års mässa är ”Navigating change together”, vilket ringar in samtidens behov av samverkan och samarbete för att gemensamt hitta vägar framåt.

Elmia Subcontractor har funnits som mässa och fenomen i nära 50 år, och är Norra Europas största forum för underleverantörer till tillverkningsindustrin. För många besökare och utställare är mässan höjdpunkten på året där man träffar kunder, kollegor och kan knyta nya kontakter.

”Navigating change together”

I år är mässans tema ”Navigating change together”, vilket syftar att vara en röd tråd i innehållet. Annika Cederfeldt Jiveby är mässansvarig för Elmia Subcontractor sedan årsskiftet, hon utvecklar vidare:

– Elmia Subcontractor är en viktig arena för tillverkande företag regionalt, nationellt och internationellt. Varje år kommer flera tusen besökare till Elmia för att ta del av nya innovationer och lösningar, och hålla sig uppdaterade inom det senaste inom tillverkningsindustrin. Det fenomenet i sig tycker jag visar vad mässan är – att det är genom att ses och samarbeta, nätverka och knyta kontakter som vi tillsammans klarar av utmaningarna vi ställs inför. Vårt mässtema vill belysa kraften av att gemensamt hitta vägar framåt, i en stundtals osäker samtid.

Utmaningar ligger till grund för möjligheter

Annika Cederfeldt Jiveby poängterar att de förändringar och skiftningar som sker i samhället idag också är vägen framåt för nya affärer, samarbeten och innovationer.

– De utmaningar som tillverkningsindustrin står inför nu, ligger samtidigt till grund för många nya möjligheter. Vi vet att samhället är mitt uppe i en digital revolution, parallellt med ökade krav på en mer hållbar industri. På Elmia Subcontractor har vi samlat kompetens inom olika områden på våra olika arenor; Tech Arena, Innodex, Sustainability Arena och Competence Market. Här kan både besökare och utställare djupdyka i det specialområde som är av intresse, och få guidning av expertkompetens.

Plattform fylld av mänskliga möten

Den absolut viktigaste och mest centrala delen i mässan är naturligtvis alla utställare och besökare som kommer hit, med sin unika kompetens inom sina specialområden – och det är de som skapar den verkliga magin.

Med magin som uppstår i mötena som grund, och med sex månader kvar till öppningen i november, växlar nu teamet för Elmia Subcontractor upp ytterligare – för att leverera mässan med extra allt.

Elmia Subcontractor hålls i år för 49:e året. Årligen lockar mässan ca 12 000 besökare till tre intensiva dagar i Elmias alla mässhallar.

I år öppnar Elmia Subcontractor den 12 november. För aktuella datum och tider, se www.elmia.se/subcontractor/for-besokare/oppettider