Erfaren mässchef blir VD på Elmia

Mässföretaget Elmia ABs styrelse har utsett Harald Lang till VD för bolaget fr o m 2014-01-14. Harald Lang tillsätts med uppdraget att under 2014 driva Elmias beslutade omställningsarbete i mål och skapa rätt förutsättningar för Elmia att fortsätta utvecklas i en tid med ny konkurrens. I uppdraget ingår även att bereda frågan om hur Elmias framtida ledningsstruktur ska se ut.

Harald Lang är en av Sveriges mest erfarna mässchefer. Utöver sitt tidigare VD-uppdrag på Elmia under perioden 1985-2002 har Lang under de senaste tio åren innehaft flera styrelseuppdrag i olika organisationer. Bland annat som ordförande i Exporama A/S, Oslo.

- Att vi nu ger Harald Lang uppdraget att som VD driva Elmias omställningsarbete i mål ser vi som en garanti för att Elmia ges bästa möjliga förutsättningar att möta framtiden, säger styrelsens ordförande Johan Bokinge. Styrelsen driver också ett rekryteringsarbete för att senare under 2014 kunna tillsätta en VD när Harald Lang fullgjort sitt uppdrag.

För ytterligare information, kontakta:

Johan Bokinge, 073-460 63 04

Harald Lang, 070-817 73 00

Presskontakt:
Torbjörn Johnsen, 070-646 16 86

Elmia AB

Elmia AB är en av Nordens ledande mäss- och mötesarrangörer. Just nu är vi inne i en stor förändringsprocess med sikte på att fortsätta växa och stärka vår position både i Sverige och internationellt. Elmia har lagt fast en ny strategisk inriktning med fokus på att bli ledande inom ett antal prioriterade marknader.