Ladda hem videomaterial från Elmia Wood

Världens största skogsmässa, Elmia Wood, öppnar imorgon, onsdag. Besökare och företag från hela världen tar plats på det enorma mässområdet i skogarna tre mil söder om Jönköping.
En extra service till media i år är att det finns möjlighet att ladda hem videomaterial från mässan avsett för tv och webb.

Under fyra intensiva dagar samlas hela skogsbranschen för att ta del av de senaste nyheterna för ett modernt skogsbruk. Elmia Wood hålls vart fjärde år och då mässan senast arrangerades kom omkring 50 000 besökare från 50 länder.

För media i behov av rörliga bilder från mässan, finns möjlighet att ladda hem så kallat feed-material. Det rör sig om både intervjuer och genrebilder från Elmia Wood. Trender i branschen, reportage om de största nyheterna och bevakning av skotar-SM och skotar-VM är något av nyhetsmaterialet som finns att välja mellan.

Videomaterialet ligger på ftp://media.elmia.se, katalogiserat efter innehåll.

För speciella önskemål om filformat eller bevakning från mässan, kontakta presscenter på mässområdet. Det går också bra att ringa Elmias informationschef Linda von Essen-Sylvén, 036-15 21 08.