Ny storsatsning på Elmia Scandinavian Horse Show

Volkswagen Grand Prix hoppning, Volkswagen Rising Star och Volkswagen Grand Prix Kür är alla del i årets stora satsning på Elmia Scandinavian Horse Show.
I ett samarbete med Länsförsäkringar och Agria Djurförsäkring satsar Volkswagen stort på tävlingarna i Jönköping där de totalt kommer att dela ut 1,5 miljon kronor inklusive en bil i premier!

Elmia Scandinavian Horse Show blev en succé vid premiären 2016 och genom satsningen från Volkswagen, Länsförsäkringar och Agria Djurförsäkring kommer tävlingarna att kunna växa och bli ännu större och bättre 2017.

Hoppningens Grand Prix kommer att locka hela den Svenska eliten till Elmia Scandinavian Horse Show.
I söndagens stora Grand Prix rider de 26 främsta ryttarna om 100 000 kronor i första pris och en ny VW Polo värde ca 270 000 kronor.

- Det är fantastiskt kul att Volkswagen tillsammans med Länsförsäkringar och Agria Djurförsäkring fortsätter att satsa på svensk hoppsport. Det är extra kul att Elmia Scandinavian Horse Show får möjligheten att anordna VW Grand Prix med kval till SIHS på Friends Arena. Att de svenska ryttarna dessutom får möjlighet att rida om så höga prispengar på hemmaplan är fantastiskt, säger Sylve Söderstrand en av grundarna till Elmia Scandinavian Horse Show och tävlingsledare för hoppningen.

Årets stora nyhet på Elmia Scandinavian Horse Show är Volkswagen Rising Star, en tävling för ryttare på 120 nivå. Det ger inte bara ryttarna på den här nivån möjligheten att få rida på en fantastisk tävlingsplats, med de allra bästa ryttarna, det bidrar också till att göra Elmia Scandinavian Horse Show till en mötesplats för alla.

Volkswagen och Agria Djurförsäkring väljer även att satsa stort på dressyren på Elmia Scandinavian Horse Show i år genom Volkswagen Grand Prix Kür.

Sveriges allra bästa dressyrryttare blir inbjudna till tävlingarna för att göra upp i de två prestigefyllda dressyrklasserna. På lördagen rider ryttarna Grand Prix och på söndagen går dressyrens stora höjdpunkt, Volkswagen Grand Prix Kür av stapeln.

- Vi vill gärna upprepa förra årets succé på Elmia genom att stötta en fantastisk tävlingsplats för både elitryttare och amatörryttare. Dessutom är det dags att ge dressyren mer tid i rampljuset genom söndagens kürfinal, det känns riktigt kul, säger Pernilla Melander, kommunikationsansvarig, Agria Djurförsäkring.

Mer information om regler, anmälningar och övriga klasser så som t.ex. unghästklasser kommer inom kort på www.elmiascandinavianhorseshow.se