Måndagen den 29 juni klockan 09.00 drar Elmiadalen i gång sändningen.

På måndag är det premiär!

Missa inte Elmiadalen som sänds från Elmia i Jönköping den 29–30 juni. Två dagar med ett fullspäckat program som tar upp aktuella ämnen i Coronakrisens kölvatten. Allt live-streamas via Elmias hemsida och är gratis att följa för alla intresserade.

Elmiadalen är en digital mötesplats för erfarenhetsutbyte med syfte att stärka Sveriges innovationsförmåga och handlingskraft för framtiden. Programmet livesänds från Elmia i Jönköping och pågår från måndagen den 29 juni klockan 09.00–18.55 till tisdagen den 30 juni klockan 09.00–18.25.

– Vi har ett brett program som sträcker sig över flera branscher och områden. Dynamiken är riktigt inspirerande. Genom samverkan kan vi lösa framtidens utmaningar och för att vända utmaningarna till spännande möjligheter, säger Lotta Frenssen, vd för Elmia AB.

Programmet lyfter bland annat aktuella ämnen som hälsa och social hållbarhet, inhemsk livsmedelsförsörjning, hållbar samhällsutveckling, möjligheter inom industri och transport mitt under en pandemi. Ämnena diskuteras och debatteras av företrädare för näringslivet, organisationer och politiker.

Inför och under Elmiadalen görs en insamling för VärldensBarn. Genom att rösta på vad du tycker är bäst, Gotländsk saffranspannkaka eller på Småländsk ostkaka, bidrar du till VärldensBarn och kan samtidigt vinna fina priser.

– Elmiadalen handlar om framtiden och ungdomarna sitter i förarsätet. En personlig favorit är därför den programpunkt som avslutar Elmiadalen på tisdagen. Här får politiker från ungdomsförbunden göra en framtidsspaning, säger Lotta Frenssen.

För allas säkerhet tar vi inte emot besökare men media är välkomna att bevaka Elmiadalen på plats. Det går bra att ackreditera sig här: https://www.elmia.se/elmiadalen/press/pressackreditering/

Se fullständigt program här: https://www.elmia.se/elmiadalen/program/

För ytterligare information kontakta:

Lotta Frenssen, VD Elmia AB tel. 072 0038 699

Johan Larsson, pressansvarig Elmiadalen på tel.