Pressinbjudan 2021: Inspiration, passion & knowledge på Elmia Garden

Äntligen kan branschen mötas igen när Elmia Garden öppnar upp dörrarna 22-23 september. 100 utställare från sex länder finns på plats för att visa upp sina produktnyheter. På scenen presenteras allt ifrån trädgårdstrenderna för 2022 till de senaste rönen inom branschen. Årets Butik ska utses liksom vinnare i Flower Grand Prix, blomsterbinderitävlingen som i år har utökats med en debutanttävling. Elmia Garden hälsar media och branschen varmt välkomna.

Elmia Garden är mötesplatsen för branschen som levererar växtmaterial, odlingstekniker, trädgårdsdekorationer samt andra produkter eller tjänster till kunder inom den gröna näringen.

Några höjdpunkter:

• Elmia Garden Trends 2022 presenteras
    Elmia Garden Trends är en exklusiv presentation av vad som kommer att prägla branschen under nästkommande år. Under mässan visas tre tydliga trender med tillhörande växtförslag, färgval och inspirationsbilder.
  • Elmia Flower Grand Prix
    Tävlingen knoppar av sig och utökar nu med en debutanttävling. Tävlingarna pågår under båda mässdagarna i Hall C med tävlingsledare Nicklas Jensen.
  • Seminarieprogram på scen i Hall C
    Kunskap, inspiration och nyheter med talare som Jan Rundgren, Hanna Schagerlöv, Rebecca Strömblad, Minna Mercke Schmidt, Malin Hidesäter, Karl Martindahl, Malin Sairio med flera.
  • Årets Trädgårdsprodukt
    På mässan avslöjas de nominerade till Elmia Garden Award – Årets Trädgårdsprodukt 2022. År 2020 tog Skånefrös Biokol hem förstaplatsen med sitt biokol. På årets mässa visas samtliga nominerade till 2022 års utmärkelse. På grund av pandemin utsågs ingen vinnare för 2021.

Pressackreditera dig här