På Elmia Produktionsmässor visas nyheter och trender inom teknik och industri - 450 utställare på sex parallella mässor.

Pressinbjudan: Välkommen till Elmia Produktionsmässor 10–13 maj

Här har du allt samlat för din nyhetsbevakning av produktion inom tillverkande industri. 450 utställare på sex parallella mässor visar nyheter och innovationer inom teknik och industri. Ett fullspäckat dagsprogram belyser utmaningar och lösningar för industrin.

Det är extra kul att detta år hälsa media hjärtligt välkommen att närvara på den viktigaste arenan för produktion inom tillverkande industri. Det är fyra år sedan sist. Även om pandemin gjort att vi inte kunnat ses som vanligt har utvecklingen inom våra branscher definitivt inte stått stilla - och det kommer att märkas i montrarna.

Elmia Produktionsmässor är de sex parallella mässorna: Elmia 3D, Elmia Automation, Elmia Plåt, Elmia Polymer, Elmia Svets- och Fogningsteknik samt Elmia Verktygsmaskiner. Mässorna arrangeras på Elmia i Jönköping 10–13 maj 2022.

Välkommen att ackreditera dig som press här nedan.

Media är välkommen att vara med på invigningen

På tisdag den 10 maj kl. 11.15 invigs Elmia Produktionsmässor på Stora Scenen i Hall B. Här ger Klas Wåhlberg, vd på Teknikföretagen, en helhetsbild av hur industriella utmaningar kan pareras och bli till lösningar. Det diskuteras sedan vidare med en panel.

Medverkande:
Klas Wåhlberg, vd Teknikföretagen
David Gustafsson, koncernchef Proton Group AB
Mari Kadowaki, vd Saft Batteries AB
Moderator: Jonas Gallneby, FSK Group

Vi får också träffa framtidens medarbetare – Rut 12 år – som var med på invigningen 2018. Vad har hänt under fyra år och vad är hennes tankar om industri och teknik?

Highlights från programmet - Stora Scenen i Hall B

• Nya förväntningar på fordonsindustrins underleverantörer
    Scania, 11 maj kl. 11.15-11.45
  • Mångfaldsresa i en tung industri