Pressinbjudan: Välkommen till På Väg!

Den 7 – 8 mars är det premiär för På Väg, mässan och mötesplatsen för alla som på olika sätt har vägen som arbetsplats. Välkommen att vara med och ta del av branschens samlade kunskap och alla nyheter!

Mässan arrangeras av Elmia tillsammans med Sveriges Branschförening för Säkrare Vägarbetsplatser, SBSV, och i samarbete med Trafikverket. Mässans fokus är spridning av information och kunskap för att förbättra säkerheten på våra vägarbetsplatser. En viktig del är seminarierna – VTI, Arbetsmiljöverket, SBSV, Trafikverket och Tekniska kontoret, Stockholms stad deltar och presenterar ny information och ny forskning om säkerhet och framkomlighet vid vägarbeten, till exempel:

– den senaste statistiken om olyckor vid vägarbeten, Trafikverket

– osund konkurrens äventyrar arbetsmiljön på väg, Arbetsmiljöverket om kraven vid upphandling och förlag för att förbättra det systematiska arbetsmiljöarbetet vid vägarbeten

– cykelolyckor – var tredje skadad trafikant som hamnar på sjukhus är en cyklist, VTI

– förslag till metodbeskrivning för att testa korta eller inhägnade barriärer, något som helt saknas i dag, SBSV

– förslag på åtgärder för bättre skydd för oskyddade trafikanter, bland annat erfarenheter från ombyggnaden av Slussen i Stockholm, VTI och Stockholms stad

Varmt välkomna och vägliga hälsningar!

Ackreditera dig här:

För mer information kontakta:

Stefan Carlsson, projektledare På Väg, mail: stefan.carlsson@elmia.se, tel: 036-15 21 33

Göran Fredriksson, företrädare SBSV, mail: gf@sbsv.se, tel: 070-441 92 54

Annette Fröstberg, kommunikationsansvarig På Väg, mail: annette.frostberg@elmia.se, tel: 036-15 21 24

Läs mer om På Väg: https://www.elmia.se/pavag/