Pressinbjudan: Välkommen till På Väg 7-8 mars

Pressinbjudan: Välkommen till På Väg 7-8 mars

På Väg – mässan och mötesplatsen för alla som arbetar med säkerhet på vägar och gator – öppnar för tredje gången upp dörrarna 7-8 mars 2023.

Under två intensiva dagar samlas branschen med fokus på säkerhet och arbetsmiljö, inklusive säkrare vägarbetsplatser, på och vid gator och vägar.

De ledande leverantörerna och organisationerna ställer ut, de senaste lösningarna presenteras och branschens högaktuella frågor diskuteras. Här kraftsamlas det för att stärka medvetenheten om säkerhet, vägledning och framkomlighet vid arbete på väg.

Demotorget – årets nyhet på mässan

Mitt i mässhallen finns Demotorget som är en unik miljö, i form av en gatukorsning i fullskala, uppbyggd för att visa nya material, lösningar och innovationer för säkrare arbete och trafik i tätortsmiljö. Exempel på vad som visas på Demotorget är ITS-lösningar/upplysningsskyltar, citybarriärer, hastighetsdämpande åtgärder, räcken och andra tillfälliga anordningar vid vägarbetsbetsplatser. Speciellt fokus läggs på oskyddade trafikanter i stadsmiljö.

Branschens experter på seminariescenen

Mässan är en viktig plattform för kompetensutveckling och kunskapsutbyte – här samlas branschens kunskap och expertis. Seminarieprogrammet belyser utmaningar och lösningar. Nyheter presenteras, erfarenheter delas och aktuella frågor diskuteras.
Att delta i seminarierna är kostnadsfritt.

Varmt välkommen till På Väg!

På Väg arrangeras i samverkan mellan Elmia och branschföreningarna SBSV, Sveriges Branschförening för Säkrare Vägarbetsplatser, SVBRF, Svenska Väg- och Broräckesföreningen, SVMF, Skandinaviska Vägmarkeringsföreningen samt S.A.K., Säkerhet vid arbete på kommunala gator.

Utställarlista

Seminarieprogram