Pressinbjudan: Världsstjärnor intar Elmia

Succén från i fjol följs upp, den 12–14 oktober är det dags för årets Elmia Icelandic Power Show. Ovalbanan inne i arenan kommer att äntras av världseliten, men också utmanare, juniorer, unga ryttare och unga hästar tävlar om ära och prispengar. Evenemanget innehåller även mässa, clinics, show och föreläsningar.

Ovalbanan som hade världspremiär förra året och genererade World Ranking-status byggs upp på samma sätt i år. Under tre dagar är det tävlingsklasser på hög nivå, från spännande junior- och ungdomsklasser till seniorelit. Nytt för i år är Elmia Icelandic Future Stars där unghästarna tar plats på ovalbanan. Under klassen guidas publiken av domarna som beskriver vad ryttarna visar och vad de kan göra får att nå högre poäng.

En annan nyhet under evenemanget är inslaget ”Speakers Corner”, där besökare kan lyssna till intressanta föreläsningar inom flera aktuella ämnen. Dessa föreläsningar finns presenterade i dagsprogrammet. Speakers Corner ingår i entrébiljetten.

Elmia Icelandic Power Show arrangeras den 12–14 oktober samtidigt som Elmia Scandinavian Horse Show som har nationella tävlingar i hoppning och dressyr och håller på 10–14 oktober. Dessa tre stora discipliner arrangeras under samma tak vilket är något alldeles speciellt.

Ackreditera dig

Du ackrediterar dig på samma sida som för Elmia Scandinavian Horse Show. Ditt presspass gäller för båda evenemangen, ackreditera dig här.

Pressträff

Fredagen den 12 oktober kl. 13.00 arrangeras pressträffen för både Elmia Scandinavian Horse Show och Elmia Icelandic Power Show. Det blir en kort presentation av helgens tävlingar och deltagare där du får chans att ställa frågor. Ange om du kommer på pressträffen och meddela eventuella allergier.

Välkommen till Elmia i Jönköping!

Klicka här för att se programmet i sin helhet (länk).

Ackreditera dig till Elmia Icelandic Power Show här