Alinda Hodzic, belysningsexpert Elon

Viktigaste trenderna från årets ljusmässa

I samband med årets Stockholm Furniture & Light Fair har Elons belysningsexpert Alinda Hodzic sammanställt fem belysningstrender världens största mässa för skandinavisk möbel- och ljusdesign.

1. Lekfullt. Vi ser allt fler unika och lekfulla lampor i spännande former och färger. Stort fokus är på lekfulla kombinationer av material och former. Bild 1
  2. Naturen. Med lampor inspirerade av naturen, av trämaterial och naturtyp, kanske vi blir både gladare, lugnare och mer kreativa. Bild 2
  3. Hållbart. Kombinationen av modern teknik och design kan exempelvis göra lampor med återvunnet papper. Bild 3
  4. Svart. Svart i alla dess former, från svarta trämaterial till metall, från golv- till taklampor, kommer lysa upp hemmen även 2020. Bild 4
  5. Smart. Nu kommer belysning som styrs med hjälp av fjärrkontroll, surfplatta eller rösten bli en del av de flesta svenskarnas hem. Bild 5

”Trots att mångfalden är större än någonsin går det att urskilja distinkta trender på mässan,” säger Alinda Hodzic på Elon. ”I takt med att belysning får en allt viktigare plats i många svenskars hem ska det bli spännande att följa hur dessa trender tas emot.”

För mer information kontakta:

Alinda Hodzic Belysningsexpert Elon Group
alinda.hodzic@elongroup.se

Camilla Waldmark PR & kommunikationsansvarig Elon Group
Växel: +46 (0)10 220 40 00
Mobil: +46 (0)70 570 11 94
camilla.waldmark@elongroup.se

Välkommen hem till Elon

Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 420 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare. Under 2020 mottog Elon priserna som Årets vitvarukedja av Retailer of the Year och Årets ledare vid Retail Awards. 2021 vann Elon sin kategori i Empati Grand Prix.

Elon Group
Bäcklundavägen 1