Elon fortsätter sin roll som huvudsponsor för Melodifestivalen

Elon fortsätter sin roll som huvudsponsor för Melodifestivalen och kommer på olika sätt uppmärksamma musikfesten i kedjans över 300 butiker i hela landet. Erbjudanden, events och tävlingar kommer ske under parollen ”Festivalen – hemma hos Elon”.

”Vi vet att Melodifestivalen engagerar och det finns få program som når in i så många hem samtidigt idag och därför är det väldigt naturligt för oss att ställa oss bakom med hela kedjan som finns i hela Sverige,” säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon. ”Våra medarbetare är enormt glada och engagerade i att bidra till folkfesten i år igen.”

Elon är en av Melodifestivalen 2019:s huvudsponsorer och kommer uppmärksamma engagemanget på olika sätt, från speciella festivalerbjudanden till tävlingar med finalbiljetter och Mello-påsar med glowbrillor, popcorn och diskokulor till kunder som blir medlemmar i Klubb Elon.

”Vi använder alla våra kanaler men kommer att satsa extra mycket på vår Klubb Elon, för att möta alla festivalens fans och bidra till den glädje som finns runt programmet,” Christian Dahlborg på Elon. ”Vi kommer också samarbeta med kanaler som Mix Megapol och populära Prime Time Quiz för att tävla ut spännande Mello-priser.”

Elon samarbetar i detta sponsorskap med leverantörerna Electrolux, med varumärket Husqvarna, samt Nespresso. Bland aktiviteterna märks bland annat arenanärvaron där besökare tävlar om att snabbast suga upp konfetti golvet med hjälp av skaftdamsugare från Electrolux, som också tävlas ut till vinnare, vid sidan av presentkort.

”De flesta har redan laddat upp hemma, vi har laddat upp i butikerna och på lördag sätter det igång,” säger Christian Dahlborg på Elon. ”När vi ser startfältet är vi övertygade om att årets festival kommer bjuda på minst lika mycket spänning som tidigare.”