Ementor växer med nytt kontor i Linköping

(Sverige) Ementor ser stora möjligheter till affärer i Östergötland och väljer därför att öppna ett kontor i Linköping. Det är både en strategisk satsning och en möjlighet att förbättra servicen till de kunder som Ementor redan har i Östergötland. Ementor inviger sitt Linköpingskontor den 11 maj. Linköping är navet i Östergötlandsregionen med många stora företag, myndigheter och verk. Regionen har under de senaste åren väckt uppmärksamhet för sin snabba tillväxt, inte minst inom högteknologi, bland annat inom verksamheter som flyg, programvaror, elektronik och telekom. Linjen för industriell ekonomi vid Linköpings universitet driver också på utvecklingen i regionen. "Östergötland är mycket intressant region för oss och det är viktigt att vi finns på plats. Vi har redan i dag stora kunder där, till exempel Linköpings universitet, som vi hjälper med både kommunikation och system, och Securitas Aroundio, som köpt en avancerad IP-telefonilösning. Vi ser stora tillväxtmöjligheter genom att vi kan hjälpa verksamheter att fullt ut utnyttja sina IT-investeringar och utveckla nya funktioner som driver affärerna", säger Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB. För ytterligare information kontakta: Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB, mobil +46 (0)733 67 18 75, tel. +46 (0)8 566 230 08 johan.rittner@ementor.se Ementor Sverige AB är en komplett lösningsleverantör inom IT-infrastruktur. Vi erbjuder NonStop Communication med lösningar inom kommunikation, system, säkerhet och informationshantering. Ementor Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Ementor ASA i Norge, som är noterad på Oslo Børs. Ementorkoncernen som består av Ementor och Topnordic har ca 2000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter tillsammans drygt 7 Mdr kr.

• Östergötland