Em home öppnar butik i ett av Sveriges största handelsområden

Em home växer ytterligare och öppnar under vecka 43 en ny butik i Erikslund, Västerås största handelsområde men även ett av Sveriges största.

– Vi anser att Em home kompletterar befintlig marknad i Västerås, säger entreprenören bakom satsningen.

Franchisebaserade möbelkedjan Em home förvärvades i slutet av 2018 av Electra Gruppen AB (publ). Syftet med förvärvet är att stärka erbjudandet till butikerna med starkare e-handel, effektivare affärssystem samt en tydligare position på marknaden. Under sista året har ett intensivt arbete pågått för att färdigställa implementationen i Electra och kedjan står nu rustad inför höstens/vinterns viktiga försäljningsperiod.

Entreprenörerna Sammy Kull och Anna Agnar, som även framgångsrikt driver Em home Lidköping, står bakom satsningen tillsammans med det lokala entreprenörsparet Johan Svensson och Karin Alvdö.

- Vi ser Västerås som en intressant handelsplats och vi vill kunna leverera service och hållbara kvalitetsmöbler till rätt priser, svarar entreprenörerna på frågan vad som ligger bakom valet av Västerås för sin nästa etablering.

- Vi ser ett ökat intresse för EM som relevant och trovärdigt franchisekoncept i möbelbranschen där vi har ytterligare potentiella etableringar på gång. Extra roligt att få öppna upp i Västerås i gång där vi har funnits tidigare, har varit många som önskat att vi ska komma tillbaka och nu är vi tillbaka, säger Thommy Grape, kedjeledare för Em home.

• heminredning
  • butiker