Em home öppnar ny butik i Trollhättan

Em home öppnar ny butik i Trollhättan under november månad. Butiken ägs och drivs av Mikael Dahlgren som ägt den tidigare Em home-butiken i Trestad Center.

Franchisebaserade möbelkedjan Em home, förvärvades i slutet av 2018 av Electra Gruppen AB (publ). Syftet är att stärka erbjudandet till butikerna med starkare e-handel, effektivare affärssystem samt ett omfattande centrallager med modern logistik. I år har ett intensivt arbete pågått med att bygga grundstrukturen och kedjan står nu rustad inför vinterns viktiga försäljningsperiod.

Entreprenören Mikael Dahlgren, som äger butiken i Trollhättan är mycket positiv till förflyttningen av Em home-butiken från Trestad Center till Trollhättan.

– Vi har valt att förflytta oss till Trollhättan som är en attraktiv stad med mycket på gång, säger Mikael Dahlgren. Det blir en helt ny Em home-butik som förutom mängder av möbler också har en stor accessoar-avdelning med riktigt fina inredningsdetaljer för den heminredningsintresserade fortsätter Mikael Dahlgren.

– Intresset för Em home är just nu stort. Vi för dialog med befintliga Em home handlare som vill öppna fler butiker, handlare inom våra övriga Electra-koncept och andra aktörer inom olika konstellationer på marknaden. Vi räknar med en stark tillväxt de kommande åren, säger kedjeledare Per Sjölin.

– Vi har idag en helhetslösning inom retail och branschens starkaste erbjudande för att kombinera central effektivitet med lokalt entreprenörskap. Vi driver redan flera kedjekoncept inom olika branscher och räknar med att bredda ytterligare. Vårt helhetserbjudande inom lager, logistik, it, ekonomi, försäljning och marknad ökar effektiviteten och sänker kostnaderna för de anslutna butikerna, precis som i fallet med Em home, förklarar Anneli Sjöstedt, VD för Electra Gruppen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anneli Sjöstedt, VD och koncernchef för Electra Gruppen, mobil 070-525 84 59 Per Sjölin, Kedjeledare Em home, mobil 070-675 84 93 Mikael Dahlgren, VD och ägare för Em home Trollhättan, mobil 073-664 03 36

Om Electra Gruppen AB (publ)

Electra Gruppen utvecklar och driver koncept för butikskedjor med fristående entreprenörer och ska vara en flexibel logistikpartner som erbjuder avancerade IT- och logistiklösningar. Electra Gruppen grundades 1949 av familjen Lissinger som ett handelsföretag inom radiobranschen. Företaget har sitt huvudkontor och huvuddelen av sin verksamhet i Kalmar. Bolagets aktie (ELEC) är börsnoterat på Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap.

Em home är en franchisekedja med ett 30-tal butiker i hela Sverige samt på Åland, som alla ägs och drivs av engagerade lokala entreprenörer. Allt började 1964 och i dag, liksom då, jobbar alla butiker för att erbjuda heminredning som ger uttryck för våra kunders personlighet och för att ge bästa service.

Regioner

Anna Leo