Nyöppning av Em home Norrköping

Em home nyöppnar i Norrköping – den 11 april kl 15.00 öppnar butiken i ny regi, men i samma lokaler på Ingelsta där det tidigare funnits en Em home-butik.

- Att ha en egen butik är en dröm som nu går i uppfyllelse, säger Jonas Gunnarsson som är ny handlare i Norrköping. Jonas har tidigare arbetat inom kedjan, men då som anställd i flera av kedjans butiker.

Em home-kedjan förvärvades under hösten av Kalmarbaserade företaget Electra Sweden AB, som också driver flera andra entreprenörsdrivna kedjekoncept. Syftet med affären var att öka servicegraden, bland annat genom modern logistik – vilken nu är under uppbyggnad, men kommer få fullt genomslag strax efter sommaren.

Em home har samtidigt sett över både kommunikation och sortiment, vilket också kommer synas i den nya butiken som kommer ha en mer betydligt mer modern framtoning än föregångaren.

- Möbler och heminredning handlar om personlig smak, säger Jonas och tillägger att det är viktigt att många smaker är representerade.

-Vi är glada att hälsa Jonas välkommen som handlare inom Em Home-kedjan och ser fram emot att åter vara representerade i Norrköping, säger Magnus Ohlsson, VD för Em Home.

För mer information kontakta:

Om Em Home Norrköping – Jonas Gunnarsson, franchisetagare, jonas.gunnarsson@emhome.se 0736-239094

Om Em Home kedjan och framtida etableringsplan – Magnus Ohlsson, VD Em Home, magnus.ohlsson@emhome.se , 0709-941491

• Östergötland