Eminent rekryterar webbutvecklare

Eminent rekryterar webbutvecklare

Eminent Communications AB har glädjen att hälsa en ny medarbetare välkommen. Charlotta Ekelöw kommer att ansvara för byråns webb-produktion och digitala utveckling. Nyrekryteringen kommer att stärka Eminent på den tekniska sidan. Charlottas specialområden är internet, datorer, webproduktion och illustrationer.

- Vi ser Charlotta som en enormt viktig resurs. Under senare år har vi vuxit oss starka när det gäller hemsidesproduktion. Vi är väldigt duktiga när det gäller projektledning, SEO-copy och form, men har saknat en intern resurs för den tekniska biten, förklarar Oskar Lärn, VD för Eminent. Den här rekryteringen är pusselbiten som saknades.

- Jag har ett speciellt kärleksförhållande till internet, förklarar Charlotta. Jag har arbetat med internet på olika sätt ända sedan 1996.  Jag gillar att lösa problem och anser att det mesta går att lösa, bara man har lite is i magen.

Eminent har en tydlig filosofi när det gäller hemsidesproduktion. Tekniken får aldrig bli mystisk gentemot kunden och det får inte bli krångligare än nödvändigt.

- Min målsättning är att kunden själv ska kunna uppdatera sin hemsida när den är klar, förklarar Charlotta. Dessutom ska man känna att man får något extra. Visst ska tekniken fungera, men jag älskar vackra och väldesignade hemsidor! Det ska kännas generöst och lyxigt, utifrån kundens behov. Det tycker jag man ska man få när man beställer sin hemsida från Eminent!