IM och Malmborgs arrangerar prisutdelning 6 december 14:00

IM och Malmborgs arrangerar prisutdelning 6 december 14:00

Under hösten har Malmborgsbutikerna i Malmö och Lund anordnat en tävling i samarbete med Individuell Människohjälp (IM). Målet har varit att stödja utsatta grupper i Indien och samtidigt designa en ny miljövänlig tygkasse för butikskedjan.

De fem vinnarna är nu utsedda och prisutdelning kommer att ske på Malmborgs Mobilia den 6 december kl. 14:00. Både press och allmänhet hälsas välkomna.

Under våren 2013 kommer tygkassen med den vinnande designen att finnas till försäljning i alla Malmborgsbutiker. För varje såld påse kommer Malmborgs – i samarbete med Individuell Människohjälp – att skänka två kronor som kommer att gå till olika miljöprojekt i Indien. Själva produktionen av påsarna sker även den i Indien som en del av ett Fair Trade-projekt med syfte att gynna lokala skräddare.

Under prisutdelningen kommer företrädare för Malmborgsbutikerna, Individuell Människohjälp och Eminent Communications att finnas på plats.