2XU NY SAMARBETSPARTNER TILL EN SVENSK KLASSIKER

2XU NY SAMARBETSPARTNER TILL EN SVENSK KLASSIKER

Enjoy Sport Sverige är ett av Sveriges snabbast växande företag inom sportkonfektion. Främst är företaget känt för distribution av sportkonfektion av varumärket 2XU som används världen över av miljontals idrottare på alla nivåer, från motionärer till elit. Med kläder av hög kvalitet som förbättrar blodcirkulationen samt påskyndar återhämtning har 2XU rätt plagg till alla. Målsättningen är att bli ett ledande varumärke inom sportkonfektion. Sedan tidigare har 2XU partneravtal med Lidingöloppet som enskild lopp inom Klassikern.

För mer information kontakta:

Michael Thorén, VD, En Svensk Klassiker
E-post: michael.thoren@ensvenskklassiker.se

Timo Airikka, VD, Enjoy Sport Sverige AB

E-post: timo@enjoysport.se

En Svensk Klassiker består av Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet som tillsammans engagerar 180 000 motionärer året runt. Sedan En Svensk Klassiker bildades 1971 har 80 000 diplom erövrats.

För att erövra En Svensk Klassiker ska du genomföra ett av skidloppen: Engelbrektsloppet , 60 km, alternativt Vasaloppet/Öppet Spår, 90 km, Vätternrundan på cykel, 300 km, Vansbrosimningen/ Vansbro Öppen Älv 3 km, Lidingöloppet, löpning, 30 km.

När du genomfört de fyra loppen under en tolvmånadersperiod är du berättigad till En Svensk Klassikers diplom med ett unikt nummer. Du kan även köpa klassikermedaljen. Du gör loppen i valfri ordningsföljd.