En Svensk Klassiker inleder samarbete med Ving

En Svensk Klassiker inleder nu ett samarbete med Ving. Samarbetet innebär bland annat att de tillsammans anordnar resor där man kan träna cykling, simning och löpning inför klassikerloppen.

– Resan som livsstilsförbättring är en tydlig trend vi kan se, att vi vill få ut någonting bestående av vår semester. Ett tecken på det är att allt fler vill träna på semestern och vårt samarbete med En Svensk Klassiker är ett utmärkt sätt att bemöta den efterfrågan vi ser bland många av våra kunder, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

– Vi planerar ett flertal träningsresor för 2016 tillsammans med En Svensk Klassiker för den som vill träna simning, löpning och cykling inför sitt lopp. Den första klassikerresan kommer att genomföras under hösten till Mallorca, fortsätter Magdalena Öhrn.

Just nu görs ett arbete med att se över vilka av Vings koncepthotell som passar allra bäst för att träna inför en Klassiker på.

En Svensk Klassikers VD Michael Thorén är stolt och glad över det nya samarbetet.

– Jag kan bara instämma i det som Magdalena Öhrn säger, våra respektive verksamheter har intressanta beröringspunkter, säger han.

Mer om Vings träningsutbud på www.ving.se/traningsresor

Mer om En Svensk Klassiker här: www.ensvenskklassiker.se

För mer information kontakta:

Michael Thorén, VD En Svensk Klassiker, tel 070-5597221 eller michael.thoren@ensvenskklassiker.se

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075 eller magdalena.ohrn@ving.se

En Svensk Klassiker består av Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet som tillsammans engagerar 180 000 motionärer året runt. Sedan En Svensk Klassiker bildades 1971 har 80 000 diplom erövrats.

För att erövra En Svensk Klassiker ska man genomföra ett av skidloppen: Engelbrektsloppet , 60 km, alternativt Vasaloppet/Öppet Spår, 90 km, Vätternrundan på cykel, 300 km, Vansbrosimningen/ Vansbro Öppen Älv 3 km, Lidingöloppet, löpning, 30 km.

När man genomfört de fyra loppen under en tolvmånadersperiod är man berättigad till En Svensk Klassikers diplom med ett unikt nummer. Man kan även köpa klassikermedaljen. Loppen genomförs i valfri ordningsföljd.