Johan Andersson

Johan Andersson ny Regionchef för ENACO i Stockholm

Johan har arbetat lång tid hos Coromatic i ett flertal olika ledande roller och bland annat varit med och utvecklat serviceorganisationen i Sverige.

- Det är mycket glädjande att Johan valde att komma till oss på ENACO. Johan är ännu en återvändare som kommer tillbaka till det bolaget där han en gång inledde sin yrkesverksamma bana.

Jag är övertygad om att tillsättningen av Johan kommer att bidra ytterligare till den redan genuina serviceanda som finns. Johan kommer att ha ett stort fokus på att skapa trygghet både för våra kunder men också för våra och medarbetare, säger Mikael Berggren, Operativ Chef på ENACO Sverige AB.

När Johan tillträder sin tjänst får vi ännu en mycket kompetent medarbetare med stor branscherfarenhet och lokal förankring som tycker om att bygga laget.

-ENACO har funnits länge och har en stark tradition i regionen. Jag ser fram emot att bidra och bli en del av laget i det vi kallar för region MITT. Där får jag möjlighet att presentera ENACO´s breda och djupa kompetens för nya och befintliga kunder, säger Johan Andersson.

ENACO Säkrar och förvaltar lösningar för kritisk infrastruktur såsom avbrottsfri kraft, kyla och nätverk till verksamheter med höga tillgänglighetskrav. Verksamheterna kan vara datacenter, sjukhus och flygplatser för att nämna några typiska miljöer. Vårt erbjudande omfattas av olika delar såsom rådgivning, design, installation, drift, underhåll samt övervakning. Våra medarbetare har en hög kompetens och arbetar proaktivt och alltid i dialog med kunden, tillsammans vill vi skapa långsiktiga relationer och möta dagens krav på säkerhet, hållbarhet och miljö.

I företagsgruppen ingår ENACO Network Services AB, där VD Marcel Huisman rapporterar till koncernchefen. Företagen är en del av Mind Industrial Group, ett investmentbolag med en långsiktig och engagerad ägarstruktur.