Morgan Skarin tar över som VD i Encubator

Morgan Skarin tar över som VD i Encubator AB och Encubator Holding AB där han verkat som vice VD sedan 2007. Föregångaren Jonas Berggren väljer att gå vidare till nya utmaningar i ett av Encubator Holdings portföljbolag.

"Jag är väldigt glad för utnämningen och tackar styrelsen för förtroendet. Jag ser med spänning fram emot att vidareutveckla och leda verksamheten mot nya höjder”, säger Morgan Skarin.

Efter sex år inom Encubator, varav de sista fyra som VD, lämnar Jonas Berggren sin post för att istället ta sig an VD-skapet i ett av Encubator Holdings portföljbolag; Elogistik AB i Götene. "Min tid inom Encubator har på många sätt varit fantastisk. Jag är väldigt stolt över det som vi har åstadkommit och kommer med glädje att följa den fortsatta framgångsresan", säger Jonas Berggren.

"Jonas har gjort ett mycket gott jobb som VD för Encubator som nu har en väl fungerande organisation, en ekonomi i balans och är en väletablerad inkubator. Jag tackar och önskar Jonas lycka till i sin nya roll och ser fram emot att fortsätta utvecklingen av Encubators verksamhet tillsammans med Morgan”, säger Encubators styrelseordförande Ingvar Andersson.

Morgan Skarin tillträder med omedelbar verkan men Jonas Berggren finns kvar i verksamheten januari månad ut.

Encubator har tillsammans med Sveriges ledande entreprenörsutbildningar på Chalmers och Göteborgs universitet förverkligat närmare 50 affärsidéer. Genom att matcha bra affärsidéer med ambitiösa studenter samt tillföra kapital, kunskap och nätverk skapar Encubator nya tillväxtbolag och bidrar till utbildandet av entreprenörer.

Mer information om Encubator och dess bolag finns på www.encubator.com

• encubator ab
  • encubator holding ab
  • elogistik
  • jonas berggren
  • morgan skarin

Encubator förverkligar affärsidéer tillsammans med Sveriges ledande entreprenörsutbildningar vid Chalmers och Göteborgs universitet. Genom att matcha bra affärsidéer med ambitiösa studenter, samt tillföra kapital, kunskap och nätverk, skapar Encubator nya tillväxtbolag och bidrar till utbildandet av framtidens entreprenörer. Affärsidéerna kommer från akademisk forskning, etablerade företag och privatpersoner. Sedan starten 1997 har närmare 50 bolag skapats.