Enerco expanderar ytterligare i Norrbotten genom förvärv av TotalTech NTT i Gällivare

Från och med 9 februari 2024 ingår TotalTech Nordisk Transport Teknik AB, NTT, som ett helägt dotterbolag i Enerco-koncernen. Förvärvet av NTT sker som en del i Enercos expansion i Norrbotten och regionen kring Gällivare.

Bolaget NTT grundades 2006 och bedriver verksamhet inom industriservice, huvudsakligen inom gruvindustrin, och har sitt säte i Gällivare. Kärnverksamheten består av fältservice i Malmfälten samt en mekanisk verkstad för tillverkning och bearbetning.

NTT-organisationen blir en del av Enercos affärsområde Underhåll & montage. Huvudägarna, Mikael Lindgren samt Anders Nilsson kvarstår, i ledande position vilket skapar kontinuitet och borgar för stabil tillväxt som bygger för framtiden.

− NTTs lokala närvaro och långa erfarenhet av kundnära leveranser kompletterat med Enercos bredd, kapacitet och leveransförmåga ger oss ett stabilt kunderbjudande i en expansiv och spännande region. Samgåendet är i linje med vår övergripande strategi och i NTT har vi hittat en partner med ett starkt och gott entreprenörskap, säger Enercos VD, Niklas Pettersson.

På Enerco arbetar vi tillsammans för att stärka svensk industri, nu och i framtiden. Genom att ständigt söka smartare och effektivare sätt att hjälpa våra kunder bygger vi goda partnerskap som gör skillnad på riktigt. Vår koncern består av omkring 1000 medarbetare som levererar teknik- och underhållstjänster av yppersta klass. Vi är verksamma på ca 25 orter och vårt huvudkontor finns i Hofors, Gästrikland.