Peter Nordlund, Christer Nordlund och Susanne Oskarsson från NOSAB samt Emil Fhärm, Regionchef Enerco Norr.

Enerco förvärvar NOSAB - samgåendet stärker koncernen och utvecklar erbjudandet till kunder i en expansiv region

Vi är glada att annonsera att Enerco går samman med NOSAB, ett Piteå-baserat bolag som levererar sugbilstjänster till primärt processindustrin. Tillsammans med tidigare lokala förvärv stärker detta Enercos position som en partner till svensk industri.

NOSAB, Norrbottens Olje- & Slamsugning i Piteå AB, är ett familjeägt företag med anor från 1960-talet. Bolaget har en flotta med sug- och spolbilar och erbjuder tjänster som cisternrengöring, högtrycksspolning, slamsugning och torrsugning, filmning av avlopp och ledningar samt transport och sanering av farligt avfall. De har en upparbetad och stabil kundkrets, god lokal kännedom och lång erfarenhet i branschen. Sätet för verksamheten är i Piteå med kunder i Norr- och Västerbotten.

– Bitarna föll på plats direkt när vi mötte Enerco. Vi har samma starka entreprenörsanda med hög service och tillgänglighet där kunden alltid sätts i första rummet. Sen tar Enerco med sig energi och kraft som ger en bra möjlighet att utveckla NOSAB framåt, säger Christer och Peter Nordlund från NOSAB samstämmigt.

Enerco har etablerat sig som en innovativ partner för svensk industri och nu tar koncernen ytterligare ett kliv för att möta kundernas behov. I samverkan med NOSAB tar koncernen positiva steg på sin utvecklingsresa och bygger ytterligare kapacitet och högre närvaro i en expansiv region.

– Vi är väldigt glada att vi har hittat varandra i den här relationen, säger Roger Hydén, grundare och delägare i Enerco-koncernen. Vi är imponerade av den fina och välskötta verksamhet som NOSAB har. Det blir roligt att vidareutveckla den tillsammans och i takt med kundernas och marknadens behov, avslutar Roger.

Bolaget blir en del av Enercos affärsområde Industrirengöring som ett fristående varumärke och samtliga tre delägare kvarstår i verksamheten vilket borgar för en stabil övergång.