EnergiEngagemang öppnar kontor i Skåne

Nu stärker vi vår närvaro i södra Sverige genom att öppna upp kontor i Hörby. Med en etablering i Skåne får vi en bättre lokal närvaro, kan ge våra kunder en högre service och snabbt vara ute på platsbesök. Från kontoret i Hörby täcker vi enkelt även marknaden för Blekinge, Halland och Småland.

I fem år har vi varit igång som företag och har under denna tid hjälpt lantbruk, företag och villor att minska sitt beroende till el- och nätbolagen genom att installera solceller på taken. Vi har gjort installationer runt om i hela Sverige, från Älvsbyn i norr ner till Tomelilla i söder. Ansvarig för kontoret blir Fredrik Davidsson, tidigare projektledare på Solkompaniet.

Intervju med Fredrik Davidsson:
Du kommer närmast från Solkompaniet, vad gjorde du där?
Jag jobbade som projektledare på Stockholmskontoret - under de senaste två åren har jag uteslutande varit involverad i stora projekt där jag har installerat solcellsanläggningar på allt från hyresfastigheter, simhallar, sjukhus, högskolor m.m
Hur länge har du jobbat med solenergi?
De tre senaste åren. Tidigare jobbade jag med vindkraft. Med tanke på att jag också jobbat som takläggare blir kombinationen tak och energi en perfekt kombination för solenergi.
Vad tycker du är det bästa med att installera solenergi?
Dels hjälper man till att rädda miljön samtidigt som det finns ett ekonomiskt incitament redan från dag 1. Dels är det i princip underhållsfritt vilket är något få andra energislag klarar av. Dessutom tycker jag att solpaneler är snyggt. Jag blir glad när jag åker förbi ett hus som har solpaneler på taket.
Vilka råd skulle du vilja ge de som funderar på att skaffa solenergi?
Ju förr desto bättre.
Du är ju en äkta Skånepåg, hur ser du på potentialen för solenergi i södra sverige?
Enorm. Med tanke på alla gårdar med massor av fina tak som bara väntar på att få producera ström känns det som att jag kommer ha fullt upp framöver.

EnergiEngagemang Sverige AB installerar nyckelfärdiga solcellsanläggningar och erbjuder förstudier, solceller samt drift och serviceavtal till lantbruk, fastighetsägare, kommuner, industri och villaägare. Solenergi ger en lägre elkostnad på sikt och är en naturlig investering för alla som tar hänsyn till både plånbok och miljö.

Jonas Weissglas

Presskontakt Marknadschef Kommunikation 070 660 65 85