Åhus Hamn & Stuveri AB bestyckar Containerkran med Docker

Åhus Hamn & Stuveri AB bestyckar Containerkran med Docker

Åhus hamn & Stuveri AB har installerat kranarmaturen Docker i ett pilotprojekt på deras NDC Containerkran. Vibrationssäkra Docker är utvecklad specifikt för kranbelysning. Armaturen är europatillverkad och har 10 års funktionsgaranti.

Projektet var mycket lyckat. Att byta konventionell kranbelysning mot Docker innebär ökad säkerhet och produktivitet tack vare bättre ljus. Docker medför också energibesparing och kraftigt minskade underhållskostnader.

Monterat innan åtgärd
4st 1 000W natrium
Installerad effekt inkl. drivdonsförluster: 4,8kW

4st Docker 300
Installerad effekt inkl. drivdonsförluster: 1,2kW

Besparing
Minskad installerad effekt: 3,6kW, 75 %

Energisystem gör återbesök efter installation och gör ljusmätningar.

Åhus hamn har investerat i en belysningslösning som...

• uppfyller uppställda ljuskrav och önskemål
  • är europatillverkad
  • är energieffektiv