ES fläktkonvektorer FCF – slimmade fläktkonvektorer av golvmodell

Energy Save Nordic AB lanserar en FCF-serien, vilka slimmade fläktkonvektorer av golvmodell. Hela serien är enbart 129 mm djupa, vilket är en av de tunnaste fläktkonvektorerna på marknaden. Hela serien är dessutom väldigt tystgående.

En fläktkonvektor kan enklast beskrivas som en väldigt effektiv vattenradiator med inbyggd fläkt.

Genom att installera en fläktkonvektor blir värmespridningen avsevärt bättre än tradiotionella radiatorer.

En annan fördel är att en fläktkonvektor kan avge betydligt mer effekt än vattenradiator, vilket kan nyttjas genom framledningstemperaturen i det vattenburna systemet i  många fall kan sänkas och ändå bibehålla samma inomhustemperatur. Detta ökar effektivetet i systemet eftersom t ex en bergvärmepump eller luft/vatten värmepump kan arbeta på lägre temperatur och drastisk öka verkningsgraden på värmepumpen.

En fläktkonvektor öppnar även upp möjligheten att på ett smidigt sätt konvertera ett hus från direktverkande el till ett vattenburet värmesystem.

ES fläktkonvektor FCF manövreras enkelt med en display för att ändra temperatur, driftläge(värme/kyla ) samt fläkthastighet.

Kortfattad tekniskdata FCF:

FCF 9.1        FCF 11.1        FCF 14.1

Anslutningseffekt - W                                      55                      66                        80

Värmeeffekt* - kW                                             2,5                     3,1                       4,1

Ljudttryck – dBA                                              28,2                   29,1                     26,5

Mått BxHxD – mm                                 897x579x129     1097x579x129        1297x579x129

Vikt - kg                                                            19                       22                         25

RSK nr                                                   673 11 98          673 11 99              673 12 00

*framledningstemp. 50°C/inomhustemp. 20°C

ES fläktkonvektorer av golvmodell premiärvisas på Nordbygg 2012 den 20-23/3 i Energy Save Nordic AB:s monter A 15:04.

Energy Save Nordic AB utvecklar och erbjuder energibesparande produkter.  Vi erbjuder marknaden kostnadseffektiva, smarta och flexibla produkter för maximal energibesparing.

Energy Save Nordic AB marknadsför sina produkter under varumärket E|S® i Sverige, Norge och Danmark.

• värmepumpar
  • värmepump
  • luft/luft värmepump
  • luft/vatten värmepumpar
  • luftvärmepump
  • solfångare
  • tekniktank
  • fläktkonvektor
  • energieffektiv
  • energieffektiva lösningar
  • energibesparing
  • energieffektivisering
  • solenergi
  • solenerg

ES Group utvecklar och erbjuder kostnadseffektiva, smarta och flexibla produkter för maximal energibesparing inom värmepumpsområdet. Bolaget digitaliserar konsultinsatsen och industrialiserar installationsprocessen genom nya innovativa lösningar för bland annat nyproducerade fastigheter och befintliga fastighetsbestånd. ES Energy Save marknadsför sina produkter under registrerade varumärket ES i 18 länder och har sedan 2009 sålt över 10 000 luft/vatten-värmepumpar.

Elin Segerberg

Presskontakt Sälj- och marknadsföringsstöd Sälj- och marknadsföring 0322-79050