Daniel Persson är ny teknisk chef på Turboflame

Daniel Persson är ny teknisk chef på Turboflame

Ny teknisk chef på Turboflame är Daniel Persson, 40 år och bosatt i Växjö.

– Det känns väldigt spännande. Den värmetekniska industrin är mitt uppe i ett teknikskifte där fossila bränslen ersätts av förnyelsebara. Turboflame är en viktig spelare i detta och jag ser fram emot att vara en del av den utvecklingen, säger han.

Daniel Persson kommer närmast ifrån GE Power i Växjö, där han var gruppchef för en processgrupp som designade rökgasreningsanläggningar för avfallseldning.

Han är utbildad civilingenjör i kemiteknik på Chalmers, och har jobbat som ingenjör inom flera processtekniska områden. Bland annat stärkelsesirapsproduktion, rökgaskondensering, vattenrening, slangfilter med mera.

Mats Lindgren

Presskontakt Marknads- och försäljningsdirektör Dir tel: 0372-881 26