Tradera väljer enferno STORM i utökad e-handelssatsning

Tradera satsar stort på att stärka sitt erbjudande som en effektiv försäljningskanal för e-handlare. Nu lanseras en helt ny integrationsplattform baserad på enferno STORM.

Den nya plattformen gör det ännu enklare för såväl små som stora e-handlare att sälja sina produkter på Tradera. Plattformen stödjer hantering av produktkatalog, uppdatering av pris och lagersaldo och ger färdiga ordrar i retur. Först ut att integrera via den nya plattformen är Webhallen som sedan april tillhandahåller stora delar av sitt lagerförda sortiment till Traderas användare.

- Vår ambition är att det ska vara mycket enkelt för e-handlare att integrera med oss. Genom att använda STORM accelererar vi processen avsevärt, säger Stefan Sånnell, teknikchef på Tradera. STORM är en kraftfull e-handelsplattform som säkerställer skalbar hantering av många e-handlare med stora sortiment och höga transaktionsvolymer.

Med det snabbt växande utbudet får Traderas kunder tillgång till nya produkter från ledande e-handlare inom en mängd olika produktkategorier, i tillägg till det stora antal unika produkter som redan idag finns på Tradera.

- Det enorma sortimentet från integrerade e-handlare i kombination med den trygghet i transaktionen som eBay kan erbjuda sina kunder har varit ett framgångsrikt koncept i USA, England, Tyskland och många andra länder i världen, säger Michael Hallberg, senior partner på enferno. Nu ser vi hur Tradera rör sig ännu snabbare åt det hållet, bland annat tack vare den smidiga lösning för integration och strukturerad produktinformation som vår plattform erbjuder.

- STORM kommer även att kunna bli en viktig komponent i en kommande uppgradering av användarupplevelsen på Tradera, där sök, filtrering och navigation står i fokus, säger Michael Hallberg.

Kontaktuppgifter Tradera:

Stefan Sånnell, CTO eBay Sweden AB

Office: +46 8 505 10 529

• Konsultverksamhet

• ebay
  • tradera
  • michael hallberg
  • niclas heurlin
  • enferno
  • e-commerce
  • samarbeten nätverk

Om Tradera

Tradera startades 1999 och är ett Ebayföretag. Tradera är Sveriges mest besökta shoppingsajt med mer än 4 miljoner unika besökare i månaden. Med ett brett utbud, allt från barnkläder till heminredning och hemelektronik, och ca 1 miljon produkter ute till försäljning är Tradera Sveriges största shoppingsajt.

Om enferno
Bolaget grundades 2006 med fokus på att ta fram samt erbjuda marknaden en plattform för avancerad e-handel med hög grad av integration med kringliggande system. Bakom enferno står en grupp erfarna personer som framgångsrikt byggt upp ett antal större e-handelsföretag.

enfernos plattform STORM stödjer de mest komplexa kraven på produkt- och kampanjhantering för e-handel. STORM klarar också av av automatiserad prissättning och integration. STORM kan användas tillsammans med valfritt CMS och affärssystem.

Michael Hallberg

Senior Partner, Marknads- och försäljningschef Marknad & Försäljning 070-547 56 97